Mer om Jöns Larssons emigranter

Nu fortsätter jag att skriva om Jöns Larssons emigranter under huvudmenyn Emigrantforskning. Jag har tidigare skrivit om Jöns Larsson och Inger Christina/Anna Lena som är ett av mina fyra anföräldrapar vars samtliga ättlingar jag följt upp vad gäller emigration. Alla Jöns Larssons sju vuxna barn var berörda av emigrationen på ett eller annat sätt. De sju barnen var Nils Aron, Lars August, Maria Severina, Carl Johan, Anna-Britta, Emma Charlotta och Johanna Lina. Jag har tidigare skrivit om Johanna Lina, Carl Johans barn (Severina och Johan Ludvig), Anna Brittas barnbarn (John Albert), Lars Augusts barn (Johan Elof och Severin). Här är också en översikt över Jöns Larssons ättlingar som emigrerade. Översikten visar inte samtliga ättlingar utan bara de som emigrerade i generationerna barn, barnbarn och barnbarns barn. Och som tidigare – om någon känner till dessa ättlingar är jag glad för kontakt!

Här fortsätter jag att skriva om Nils Arons ättlingar.

Lämna en kommentar